Παρασκευή 29 Ιουλίου 2005

Άρδας, 27 Ιουλίου 2005

Μία ώρα πριν ξεκινήσει η συναυλία και καθώς γινόταν ακόμη το τεστάρισμα του ήχου, το κοινό είχε αρχίσει να τραγουδάει. « Ήρθαμε απόψε από τόσο μακριά...». Έτσι, στις 22:00, όταν σύμφωνα με το πρόγραμμα εμφανίστηκαν τα Μωρά Στη Φωτιά, ο χώρος μπροστά στην εξέδρα είχε πλέον γεμίσει και η ατμόσφαιρα ήταν ήδη ζεστή. Το ίδιο και το συγκρότημα, το ίδιο και ο Στέλιος Σαλβαδόρ Παπαιωάννου ο οποίος δεν χρειάστηκε ούτε ένα δευτερόλεπτο προσαρμογής. Δυναμικό ξεκίνημα, με τρία τραγούδια από τον τελευταίο δίσκο «Στον Δρόμο» για να συνεχιστεί με μια επιλογή από το σύνολο της δουλειάς τους.

Το κλίμα που δημιουργήθηκε μπροστά στην εξέδρα, δύσκολα περιγράφεται. Τραγουδούσαν όλοι και όλα τα τραγούδια, παλιά και καινούρια όλοι χόρευαν, χοροπηδούσαν, χτυπιόντουσαν, πυρσοί αναμμένοι εδώ κι εκεί, καπνοί παντού μαγικά όλα! Απογειωνόσουνα τελείως!

Ο ήχος πάρα πολύ καλός και ο φωτισμός, επίσης. Η συναυλία κράτησε μία ώρα και 15 περίπου λεπτά κι ο Σαλβαδόρ ήταν ανεξάντλητος! Χείμαρρος πραγματικός! Τα δωσε όλα! Τι κι αν πέρασαν 18 χρόνια απ` την κυκλοφορία του 1ου δίσκου; Το συγκρότημα εξακολουθεί να δικαιώνει το όνομά του. Αυτά ήταν όντως Μωρά Στη Φωτιά! Κι αν κάποιος θεωρεί ότι υπερβάλλω, οι φωτογραφίες του Νάσου σίγουρα θα επιβεβαιώσουν τα λόγια μου.

23:15 2ο συγκρότημα: Ρόδες. Εδώ η ανταποκρίτρια «χωλαίνει». Έχασα λίγο χρόνο για να συγχαρώ τον Σαλβαδόρ, μετά προσπαθούσα να βρω νερό και να ξεϊδρώσω, δεν τους πρόσεξα ιδιαίτερα. Ό,τι και να πω θα τους αδικήσω μάλλον. ( Τιμωρείστε με.)

Τελευταία εμφάνιση: Διάφανα Κρίνα. Διαφορετική εμπειρία αυτή. Πιο ατμοσφαιρικοί, το ίδιο δυνατοί, αλλά με μια δύναμη κυρίως εσωτερική. Η έντασή τους ήταν συναισθηματική και σε διαπερνούσε. Γι` αυτό και ίσως ένας κλειστός χώρος να τους ταιριάζει περισσότερο. Πάντως κι αυτό αν δεν το έβλεπα δεν θα το πίστευα. Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος φαινόταν ξεκάθαρα ότι το ζούσε αυτό που έκανε, είτε τραγουδούσε είτε σιωπούσε κι άφηνε τη μουσική να τον συγκλονίζει. Έχει κι αυτή την ιδιαίτερη φωνή δεν θα μπορούσε να μη σε συνεπάρει απ` την στιγμή που ήσουν εκεί.

Ωστόσο, δεν παρέλειψε κι αυτός να κάνει ένα σχόλιο για τα Μωρά. Είπε: « Τα Μωρά Στη Φωτιά ήταν οι εφηβικοί μας ήρωες και όπως φαίνεται, θα είναι και οι μελλοντικοί!». Μπράβο του! Κι εμάς!

Η βραδιά λοιπόν ξεπέρασε τις προσδοκίες για μια ωραία εμπειρία. Μπράβο και στους καΚιτέχνες και στους δΓιοργανωτές! Άξιζε που « ήρθαμε απόψε από τόσο μακριά»

Φένια Γκουντούλα


ΥΓ: Πολλά κουνούπΧια όμως ρε παιδΓιά!

_______________________________________________________________


Δυό λόγια και από εμένα.
Μία από τις ωραιότερες μουσικές βραδιές που έχω ζήσει. Τα ‘Μωρά Στη Φωτιά’ έδωσαν μια από τις καΚύτερες συναυλίες τους των τελευταίων χρόνων. Σκηνική παρουσία, ήχος, ενέργεια, μεταδοτικότητα, κοινό, Σαλβαδόρ, όλα στο άριστα.
Οι ‘Ρόδες’ απόγονοι των ‘Active Member’, με ένα δυναμικό μείγμα ήχων (χιπ-χοπ, ροκ, σκα...) αν και με ένα δίσκο στο ενεργητικό τους και μάλιστα πρόσφατο, κέρδισαν το κοινό με μία αρκετά δυναμική παρουσία. Συγκρότημα που δείχνει να έχει μέλλον. Εξέχουσα στιγμή για ‘μένα, η διασκευή του ‘Bullet in the head’ των πάντα αγαπημένων ‘Rage against the machine’.
Τα ‘Διάφανα Κρίνα’ απόδειξαν για μια ακόμη φορά το λόγο που φημίζονται για τα live τους. Απόλυτα δεμένη μπάντα και ένας Θάνος Ανεστόπουλος που τα έδωσε όλα επάνω στη σκηνή. Υπέροχοι.

Ελπίζω οι φωτογραφίες να αποτυπώνουν λίγο από το κλίμα της βραδιάς. Θα επανέρθω σύντομα (σας απειλώ...) με νέες, ανεμφάνιστες προς το παρόν, κυρίως με ‘Μωρά’ και πιο αντιπροσωπευτικές από ‘Διάφανα’.

Νάσος Αβδαρμάνης

Μωρά Στη Φωτιά








Διάφανα Κρίνα





Τρίτη 26 Ιουλίου 2005

Θάνατος στην Τέταρτη Στροφή

Η αλήθχεια είναι ότι η ποίημα που ακολουθεί δεν είναι φρέσκια. [Χαχα ναι κ. CmanDra μπαγιάτικη είναι σαν εμένα - πολύ προβλέψιμο το αστείο σας]. Η ποίημα αυτή λοιπόν είχε αναρτηθεί στο Zpiderland πριν από 5 περίπου μήνες. Για δικούς μου λόγους είχα φροντίσει να κακοποιήσω εσκεμμένα το φινάλε με αποτέλεσμα να νιώθω τύψεις κι ενοχές απέναντι στο ίδγιο μου το δημιούργημα. Αποφάσισα ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να επανορθώσω.


Θάνατος στην Τέταρτη Στροφή

Μέσα στων στίχων τα στενά
με πήρε από πίσω
με ακολουθούσε σταθερά
κι είπα να προσπαθήσω

να της ξεφύγω τρέχοντας
στην άλλη στροφή να στρίψω
μα αυτή ήταν ήδη εκεί
και μου είπε να υποκύψω

Αλήθχεια τρόμαξα πολύ
δεν ήξερα τι να κάνω
να υποκύψω;
κι αν αυτή...ήθελε να πεθάνω

Γι αυτό τσαμπουκαλεύτηκα
και τράβηξα πιστόλι
και πριν προλάβει να κρυφτεί
ΜΠΑΜ

Τη σκότωσα


Σκότωσα την ομοιοκαταληξία

Τώρα πλέον στους στίχους μου
δεν πετυχαίνω ρίμα
Μάταια, όσο κι αν προσπαθώ
οι λέξεις δεν ταιριάζουν

Κι αναρωτιέμαι σιωπηρά
τέλειωσε η έμπνευσή μου;
Ή ήρθε η ώρα τελικά
ελεύθερα να γράψω;

Βασίλης (Zpi) Μπαγιάτης

Σάββατο 23 Ιουλίου 2005

ΗδοΝικόλ

Στους ψυχρούς και ρουζ καιρούς που απομυ-ζούμε, κάπγοιοι τεμπέληδες της ύπαρξης δγιατείνουν πως μόνη δγιέξοδος είναι η Ηδονή. Με απροζδγιόριστη αφορε-μι, αποφάσισα να μοιραστώ με τα απανταχού Δγιαμαντοπαίδια το παρακάτω σύντομο ποιηματάκι. Του επισημοφόρεσα τον τίτλο ΗδοΝικόλ και με αυτό πράττω το έλα ντε-μπούτο μου στο ιστολόγιο των Παοιδγιών.

ΗδοΝικόλ
του Μαρκ, Ου Αγγέλου

Η Νικόλ πρέπει να πράττει καταπληκτικό κρεβάτι

Αυτό στα φωναχτά προδίδει η μπεζ-βγεζ αύρα του εραστή της
Μελιτζανί βαμμένοι κύκλοι κι ένα αχ(γ)νό χαμογελάκι
ωσάν σκυφτός προβάλλει στο ηδονικόλ μπαλκόνι

Την ξέρω χρόνια τη Νικόλ - ή μήπως όχι;
Η πιο γερή ανάμνησή της, παιδί ακόμη
μια καστανί φιγούρα σε φίνο σωματάκι

Μια αναζήτηση στου Μπάμπη Ινιώτη
του όρου "ελευθεριότη(ς)"

Μα βέβαια. Είναι η δική μας Νικόλ. Είναι η Νικόλ ολονών μας.

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2005

Αναπάντητη κληση

Aκολουθεί ένα ποίημα σχετικώς μπαγιάτικο. Δηλαδή: και προχτεσινό και έχον σχέση με τον Μπαγιάτη -Zpi- Βασίλη, ο οποίος, ως τεχνικός προϊστάμενος του blog μας, το «ανέβασε» ασούμε, όπως λέμε, ουτωσειπείν.
Το σκάρωσα το πρωί, καθώς έκανα ντους μετά από το καθιερωμένο ημερήσιο τρεχτικό σέσιον μου, και συγκεκριμενοποιημένα όταν σαπούνιζα με σαπούνι με άρωμα τριαντάφυλλου την αριστερή (δεν το πάω στα πολιτικά, τυχαίο ήτανε…) φτέρνα μου:


Αναπάντητη κλήση

Αναπάντητη κλήση:
Ιστορία ερωτική σε δύση
Προζμονή χωρίς απόκριση.

Να απαντήσεις περιμένω,
Σαν γαϊδούρι σ’ υπομένω,
Τη ζωή μου την κατέστρεψες.

Χρόνο δεν μου αφιερώνεις
Και τα νεύρα μου τεντώνεις
Α, να χαθείς παλιοκόριτσο!

Το κινητό μου θα το σπάσω
Κι αν με άλλονε σε πΓιάσω,
Σας σκοτώνω και τους δΓυο

Μια για πάντα να ησυχάσω,
Κι ας το ξέρω: θα περάσω
Τον βίο μου στη φυλακή.

Αναπάντητη κλήση:
Η ιστορία μας θα κλείσει
Μια για πάντα, οριστικά!


Το στιχούργημα οργιζμένης απόγνωσης, που απήγγειλα, λέγεται ‘Αναπάντητη Κλήση’.
Σας εφκαρίστο-ου για την προσοχή σας, έφκο-ουμε να το μισήσατε και να το θεο-ουρήσατε από φαιδρό έως γελοίο.
Όχι, δεν είναι αυτοβΓιογραφικό, αν τρώει κανέναν η περιέργΙα. Προσπάθησα να μπω στη θέση ενός μπαϊλντιζμένου ερωτευμένου, που η σκρόφα η τσουλίτσα του τον κλάνει κανονικά, «χρόνο δεν του αφιερώνει», «και τα νεύρα του τεντώνει», ωραία είναι να κοπιπεϊστάρεις τα πα-ίδΓια σου τα λόγια (το άκρων άωτον τής ημιανοησίας!).

Γιάννης Σημαντήρας

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2005

Θέλει προσπάθεια η χαρά

Υπάρχουν λόγια (γραμμένα ή άγραφα/προφορικά), που έχουν τη δύναμη να σου ανοίξουν τα μάτΧια. Ή να σου ανοίξουν δρόμους. Τα λόγια τής Φένιας Γκουντούλα τα συμπυκνωμένα στο ποιητικό μόρφωμα ‘Θέλει Προσπάθεια Η Χαρά’, μπορούν να γίνουν φάρος φωτεινός κι οδηγητής ισόβιος για τις ψυχές μας.

Η Φένια δεν είναι ακριβώς συνοδοιπόρος των ‘δΓιαμαντΓιών’. Είναι συν-δρομέας και συνδρομητής, αφού μέγα τμήμα τής ζωής της το έχει περάσει τρέχοντας (με παπούτσια Nike). To ποίημα φέρει τον προσωρινό τίτλο ‘Θέλει Προσπάθεια Η Χαρά’, τον οποίο αυθαίρετα τού κόλλησα εγώ, εστιάζοντας στο σημείο τού ποιήματος που με αφορά και με εκφράζει περισσότερο. Αντιπροτάσεις για τον τίτλο δεκτές. Δεν ρώτησα τη Φένια: ήταν από τις ποιητικές συνθέσεις που συναρμολόγησε στο μυαλό της, κατά τη δΓιάρκεια ενός ή πΓιο πολλών τρεχτικών session; ΓΣ


Θέλει προσπάθεια η χαρά

Υπάρχει όμως και μια μελαγχολία,
αυτή της τεμπελιάς
Σ’ αυτή που μπαίνεις κάποτε με κάποια αφορμή
ή και χωρίς
- πόσες φορές μονάχοι δεν την προκαλούμε;

Κι ύστερα κλαίγεσαι σε άλλους
ή και μόνος
Κι οι μέρες κυλούν
Κι εσύ βουλιάζεις όλο πιο βαθιά
σ’ αυτή την άνευ λόγου θλίψη
Την ξέρω!
Τη χρησιμοποίησα κι εγώ
και για καιρό την είχα παρατείνει
Για λόγο σοβαρό, να πεις, δεν ήταν
Απλά τεμπέλιαζα
Βολεύεσαι και μες στη θλίψη, ξέρεις

Σου γίνεται συνήθεια και πορεύεσαι μαζί της
Θέλει λιγάκι κόπο για να βγεις
Λίγη δουλίτσα,
Ίσως μαγκιά επίσης
Πώς να το κάνεις;
Θέλει προσπάθεια κι η Χαρά
Διεκδικεί την προσοχή που της αξίζει
Α!... Ναι!
Τη γνώρισα της τεμπελιάς ετούτη τη μιζέρια!
Κι εγώ την έχω εκμεταλλευτεί.
Μα τώρα πια,
πώς με θυμώνει!
Όταν τη συναντώ σ’ άλλων τα πρόσωπα αγριεύω!
Δεν έχω χρόνο να παρηγορώ
μία μελαγχολία πλασματική.
Κάτι
που εύκολα μπορούσες να το σβήσεις
μα υποσυνείδητα εσκεμμένα το αγνοείς.

Φένια Γκουντούλα